Adem Mecavica, urednik biznis magazina “Kapital sa Ognjenom Blagojevićem”: I dalje ćemo podržavati uspješne i afirmativne priče, dobre ideje, ali i ukazivati na probleme

1. Urednik ste biznis magazina “Kapital sa Ognjenom Blagojevićem”. Molim Vas pojasnite mi taj “odnos”. Obično onaj koji vodi emisiju (kada je u naslovu) i uređuje je. Ovaj put to nije slučaj. Kako? Zašto?

– Pa jeste malo neobična situacija, ali je takav „odnos“ već viđen u mnogim televizijskim emisijama. Moj posao je da pripremim emisiju, poredam sadržaje, dovedem gosta, a Ognjenov da sve to lijepo donese na način kako samo on to zna. I u tome uspijevamo, jer dobijamo sve pohvale za emisiju. Osim toga, Kapital je sam po sebi brend TV1, kao i kolega Blagojević, pa je njihovim spajanjem poznati televizijski brend ojačan.

2. Šta gledaoce očekuje u novoj, šestoj sezoni? Da li će nešto biti drugačije?

– Ovo je vrijeme reformi i tranzicije, a nažalost i žestoke političke krize koja utiče na sve oko nas, pa i na ambijent za rad i poslovanje. Posla i tema uvijek ima. Kapital je uvijek bio tu da podrži uspješne i afirmativne priče iz privrede, da podrži dobre ideje i ukaže na probleme, pa će tako biti i u šestoj sezoni, koja je već krenula.

3. Kako izgleda priprema jednog izdanja i koliko je teško naći domaće, uspješne privrednike?

– Domaće, uspješne privrednike nije teško naći, ali ih je veoma teško dovesti pred kameru. Zbog toga ni sklapanje emisije nije ni jednostavno ni lako. Nedavno sam prisustvovao jednom skupu na kojem smo mi novinari pokušali nagovoriti jedan bračni par koji vodi ozbiljan i uspješan biznis u Sarajevu da podijele sa gledaocima svoju priču. Međutim, kategorički su nas odbili uz obrazloženje da bi im publicitet mogao „navući“ inspekcije i kontrole. I uglavnom je odgovor takav, pa ih dijelom i razumijem. Kad god dobijem takav odgovor sjetim se stare jevrejske izreke – dabogda bio zdrav, bogat i nepoznat! Naravno, ima i onih koji su spremni podijeliti svoja iskustva oko pokretanja biznisa i poslovanja u BiH i veliko im hvala na tome.

4. Evidentno je da iz dana u dan sve više mladih ljudi odlazi iz BiH. Na koji način uspijevaju u privatnom biznisu mladi bh. preduzetnici i šta Vam najčešće kažu „off the records“?

– Mladi se očito nedovoljno upuštaju u poslovne vode, jer ne vide bolju budućnost a i propisi su previše kruti i utegnuti pa je teško ugasiti biznis ako ne ide kako ste planirali. Imate obaveze prema državi bez obzira da li vaš posao cvjeta ili propada i na tome treba poraditi. Takođe, čini mi se da su loša politička situacija, korupcija, nepotizam, kriminal ipak prevagnuli u odnosu na brojne domaće i strane programe kojima je u zadnje vrijeme podsticano pokretanje biznisa i zapošljavanje mladih, mnogo intenzivnije nego ranijih godina. Na to ukazuju i u javnim nastupima. Mladi gube volju, okreću list i odlučuju se za novi početak, ali u tuđoj zemlji. Iskreno se nadam da će se mnogi od njih nekada vratiti u domovinu i sa stečenim kapitalom i novim znanjima nastaviti bolji život u BiH.

7. Šta radite mimo TV1 i šta Vas poslovno, a šta privatno čini sretnim čovjekom?

– Novinarstvo je najbolji posao na svijetu ako se napusti na vrijeme – kaže izreka. O povlačenju još ne razmišljam, jer me posao još uvijek ispunjava i čini zadovoljnim i sretnim. A kada se “baterije” isprazne, dam sebi oduška, odem na pecanje ili izlet sa porodicom i prijateljima. I tako u krug.

SHARE