Krajem 2019. godine BiH će konačno uspostaviti kontrolu nad svojim nebom. Obuka 69 kandidata, budućih kontrolora, prvi je korak ka realizaciji ovog plana. Podsjećamo, BiH je jedina zemlja u regionu koja je za čuvanje vlastitog neba iznajmljivala kontrolore iz drugih zemalja.

Ovi mladi ljudi nakon stručne obuke imaće jedan od najodgovornijih poslova, a to je kontrola neba. Od njihovog rada zavisiće svakodnevno životi hiljada ljudi. Ovaj posao već sada, u prvoj fazi obuke, shvataju ozbiljno.

“Očekujem, kao prvo, velika mi je čast ako to uspijem završiti, velika bi stvar bila da sutra svojim radom odužimo se državi koja nam je ovo omogućila”, rekao je jedan od kandidata Marko Janković

Obuka je zamišljena u nekoliko faza. Prvi dio je u toku.

Ovdje smo do 21 jula, do tada je teorijski dio obuke, pauza pa vježbe na simulatorima u Pragu do 21. avgusta kada nas očekuju završni testovi, rekla je kandidatkinja Sandra Oljača

A nakon toga praktični dio obavljaće s kontrolorima širom Evrope. Ministar komunikacija i prometa smatra da je ovo velika obaveza na plećima ovih mladih ljudi. Od njih se očekuje da sutra budu junaci neba.

“Možete, kada se vratite kao kontrolori leta  da nikada ne dođete u situaciju da imate bilo kakav problem, a možete doći u situaciju da za 15 minuta vašeg mandata dođete u situaciju da odlučujete o životima 300 ljudi koji su u tom momentu nalaze iznad vas”, tvrdi ministar prometa i komunikacija  Ismir Jusko

Obuku kandidata za kontrolore letenja obavit će kolege iz Češke.

“Ovo je istorijski ugovor i za Republiku Češku, ali i kompaniju koju vodim, ne samo zbog finansijskog nivoa ugovora, već zbog značaja za preuzimanje kontrole za svoje nebo naših bh partnera”, poručuje Jan Klas iz Češke.

Sastavni dio plana je školovanje a koje nam daje za pravo vjerovati da ćemo već u drugoj polovini 2019. godine imati svoje kontrolore i vlastitim snagama obezbjeđivati nebo u BiH , kaže  Davorin Primorac, direktor BHANSA

Ministar Jusko dao je savjet budućim kontrolorima. Prije svega da rade timski  i vjeruju u svoj uspjeh.Smatra da  ovi mladi ljudi ne smiju imati pogrešne poteze.

“Neko ko će sutra biti kontrolor leta ne može sebi dozvoliti grešku, tamo gdje nema tačnog znanja  nagađa se, a od deset nagađanja devet je grešaka”, tvrdi Jusko

Dosadašnji finansijski izdatak koji naša zemlja plaća na godišnjem nivou za kontrolu leta je oko 27 miliona KM. Posao su uglavnom radili susjedi. Ovo je istorijski trenutak koji BiH mora iskoristiti, poručuju budući kontrolori.

SHARE