10 jesenskih supernamirnica koje čuvaju zdravlje i vitku liniju

Foto: Unsplash

Jesen obiluje senzacionalnim slanim i slatkim okusima koji na naš sto dolaze „pakovani“ u supernamirnicama. Nauživajte se ovih plodova jeseni koji nisu samo zdravi, već pomažu i u očuvanju teško stečene linije tokom hladnih i tmurnih dana, kad nam se baš jede nešto fino.

S promjenom godišnjih doba, ne mijenja se samo vrijeme nego i ponuda svježeg voća i povrća na tržnicama. Sezonska hrana u sebi sadrži sve potrebne nutrijente koji čuvaju vaš imunitet, a okus je uvijek najbolji ako namirnicu jedete u sezoni, piše Ordinacija.hr.

Što su supernamirnice?

Voće i povrće najbolji su čuvari zdravlja jer pomažu u smanjenju rizika od koronarne srčane bolesti, moždanog udara i nekih karcinoma. Također, sadrže malo kalorija, što pomaže u sprečavanju pretilosti.

Iako pojam “superhrana” nema tačnu definiciju, stručnjaci za zdravu ishranu definišu je kao hranu bogatu visoko vrijednim sastojcima – a mnoštvo jesenskih plodova savršeno odgovara tom opisu. Također, ove su namirnice funkcionalne, što znači da znanost stoji iza tvrdnje da su najbolji odabir za vaš organizam jer mu osiguravaju vitamine, minerale, vlakna i antioksidante.

Ako je hrana koju jedete ukusna i zadovoljava vašu potrebu za hranom, postoji velika šansa da ćete pojesti manje i tako u organizam unijeti manje kalorija. To je ključ za gubitak suvišnih kilograma.

1. Jabuke

Ova kraljica svakog voćnjaka svoju titulu nosi s razlogom: sadrži veliku količinu vlakana – hranjivih sastojaka koji daju osjećaj sitosti i pomažu u zdravoj probavi. Usput, konzumirajući jabuke dobivate i antioksidanse te spoj zvan kvercetin, koji se bori protiv ćelija raka.

2. Kruške

Za početak, kruške su izvrstan izvor vlakana; samo jedna kruška sadrži četvrtinu naših dnevnih potreba za vlaknima. Također, ljudi koji jedu hranu bogatu antocijaninom, poput krušaka, pod manjim su rizikom od dijabetesa, tvrdi istraživanje s Harvarda provedeno na gotovo 200 hiljada muškaraca i žena.

3. Batat

Dobar izvor vitamina A i željeza, slatki krompir također se bori protiv upalnih procesa u organizmu koji mogu uzrokovati hronične bolesti. Stručnjaci savjetuju da jedete i kožu kako biste maksimalno povećali unos vlakana. Jedite ih pečene kao prilog ili u salati.

4. Bundeva

U svježim plodovima bundeve pronaći ćete hranjiva vlakna i beta-karoten. Isprobajte bundeve pečene, pirjene, konzervirane ili svježe. A zatim dodajte malo cimeta za slatku varijantu ili curryja za kiselu.

5. Sjemenke bundeve

Kad se najedete bundeve, obavezno sačuvajte sjemenke! Osušite ih u pećnici i konzumirajte kao grickalice ili dodatak salatama, supama ili zobenoj kaši. U njima se krije prava riznica vlakana, fosfora, mangana i željeza.

6. Pastrnjak

Blizak srodnik mrkve, samo slađi i bijele boje, prava je riznica zdravlja.

U samo jednoj porciji ovog korijenstog povrća dobit ćete četiri grama vlakana, vitamin C i bakar. Posegnite za njim kad god se poželite brze i jednostavne užine.

7. Cvekla

Kad govorimo o cvekli mislimo na „zero waste“ kuhinju – jede se od korijena do lista. Nitrati koje cvekla sadrži mogu sniziti krvni pritisak i pomoći vam da se brže oporavite od napornog treninga, tako da ćete sutradan opet moći vježbati bez posljedica. Možda ste primijetili da sudionici maratona, nakon trke piju sok od cvekle? Istraživanja su pokazala da je konzumiranje cvekle izvrsna metoda otklanjanja tragova iscrpljenosti u organizmu.

8. Šipak (nar)

Ovaj sočan dar prirode sadrži pregršt polifenola koji štite stanice od slobodnih radikala, a također vas opskrbljuje folatima i vitaminom C.

Istraživanja pokazuju da sjemenke šipka mogu pomoći u kontroli krvnog pritiska i pomažu u bržem oporavku mišića nakon vježbanja.

9. Cvjetača

Puno vlakana i malo kalorija – šta vam je još potrebno ako želite izgubiti kilograme?

U jednoj šoljici cvjetova nalazi se dnevno potrebna količina vitamina C, kao i vitamina A i B6 te kalija.

10. Kelj pupčar

Da veličina nije uvijek važna, najbolji je dokaz kelj pupčar – ponosni član porodice kupusnjača! Bogat je antioksidansima koji pomažu u borbi protiv raka te osigurava vlakna i bogatstvo vitamina, uključujući vitamin C za jačanje imuniteta, plus vitamin K koji potiče zdravlje kostiju i zgrušavanje krvi.

NAPIŠITE KOMENTAR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime