Dijete za svakoga: Jedite sve i mršavite

Foto: Ilustracija

Odabrati dijetu za mršavljenje jednako je teško kao i pridržavanje tog režima. Prije svega, kod odabira dijete treba pripaziti da vam namirnice koje se najčešće koriste nisu mrske jer će samim time biti previše teško držati se rasporeda prehrane kojega ta dijeta nalaže. Također, postoje dijete koje podrazumijevaju režim u kojem možete jesti sve namirnice, ali u određenim količinama i u određenom periodu dana. Evo nekoliko prijedloga

DASH dijeta

Dijetetski pristup u zaustavljanju hipertenzije (DASH).

U suštini ova dijeta je otkrivena kako bi se smanjio krvni pritisak ili spriječio visoki krvni pritisak. Poenta je u tome što su kardiovaskularne bolesti u porastu, a razlog je često visok krvni pritisak. DASH dijeta također nudi potencijal za gubitak težine, kao i promociju zdravlja.

Ukratko, od vas se traži da slijedite određeni broj obroka određenih skupina hrane, ovisno o vašem spolu, dobi i razini aktivnosti, a posebna pažnja se posvećuje smanjenju unosa natrija. Primjerice, 25-godišnji muškarac koji vježba na lagan /umjeren intenzitet 20 minuta dnevno, trebao bi konzumirati 2600-2800 kalorija dnevno. To se zatim dalje dijeli na različite dijelove hrane.

Ne postoji čarobni napitak ili hrana, DASH se zasniva na principu  “malo i često”, ali važnim snižavanjem zasićenih masnoća, šećera i soli, istovremeno promovirajući hranu bogatu vlaknima, proteine ​​i ključne vitamine i minerale.

Mediteranska dijeta

Bez sumnje, stanovništvo susjednog Mediterana ima veći životni vijek od SAD-a ili Velike Britanije. Naravno, mnogo toga je nesumnjivo genetski i povezano je s načinom života, ali veliki odlučujući faktor su prehrambene navike tih zemalja. Oni jedu manje prerađene hrane, manje crvenog mesa, šećera, zasićenih masnoća i visokog udjela svježih proizvoda i zdrave masti.

Za razliku od drugih dijeta, mediteranska prehrana je više uzorak prehrane i promjena načina života nego promatranje kalorija, a to je možda jedan od razloga za uspjeh. Još uvijek možete konzumirati tradicionalno gledanu, lošu hranu, poput sira, mliječnih proizvoda, maslinovog ulja, čak i čaše crnog vina. Naglasak je na fizičkoj vježbi, jedenju više žitarica, svježeg povrća i voća.

Mediteranska prehrana postaje iznimno popularna s brojnim istraživanjima koja pokazuju njegovu uspješnu primjenu za mršavljenje. Općenito, ljudima je lako držati se jer nijedna skupina hrane nije isključena, no može se osjećati kao velika promjena, osobito u smanjenju crvenog mesa i povećanju morske hrane i ribe.

Fleksibilna dijeta

Kao što je konceptualizirao osnivač, registrirani dijetetičar Dawn Jackson Blatner, flexitarian se odnosi uglavnom na vegetarijansku prehranu – u osnovi imajući odrezak ili hamburger kada poriv za ovakvom hranom bude ogroman, pa ne možete da ga izbjegnete. Ova dijeta je savršen način da izgubite na težini.

Glavna pretpostavka flexitarijanske prehrane je jesti više biljnih namirnica.

Dijeta prilagođena svima

Ova dijeta se odnosi više na mršavljenje nego na brojanje kalorija. The Weight Watchers režim je sustav koji se temelji na bodovima, osmišljen kako bi stvari održao jednostavnim, ali dopušta onom ko je na dijeti nešto od onoga što želi. Ideja je da ćete pasti do 2 kilograma tjedno.