Motivacija za vježbanje

Foto: Ilustracija

Ponekad je nakon napornog dana najljepše pojesti ukusan ručak/večeru, zavaliti se ispred TV-a i gledati omiljene serije, nego uzeti stvari za vježbanje i uputiti se u teretanu te ondje provesti sat. Odlazak u teretanu i vježbanje možda jesu naporni, ali osjećaj koji dobijemo nakon odrađenog treninga ili pojave prvih vidljivih rezultata jednostavno je neprocjenjiv.

Ako ste planirali vratiti se u formu i početi s vježbanjem, a nedostaje vam motivacije, donosimo vam nekoliko korisnih savjeta kako da počnete već sutra.

Krenite polako. Što češće vježbamo, rezultati će biti bolji, ali ponekad je jednostavno nemoguće odvojiti vrijeme za pet treninga tjedno. Zato krenite polako. Započnite s dva ili tri treninga sedmično i uvrstite ih u svoj dnevni raspored kako biste znali kada trebate izdvojiti vrijeme za njih. Jedan ili dva treninga su svakako bolji od nijednog.

Obavijestite prijatelje. Kada se napokon odlučite na takav korak, o tome obavijestite članove obitelji i prijatelje i zatražite od njih da vas svaki put kada se sretnete pitaju za rezultate. Razgovori o toj temi dat će vam dodatnu motivaciju. Za još više motivacije možete povremeno pogledati razne fitnes-profile na društvenim mrežama.

Zatražite pomoć osobnog trenera. Jedno istraživanje u Kanadi pokazalo je kako su početnici u vježbanju uporniji i postižu bolje rezultate kada slijede savjete osobnog trenera. Naime, profesionalni treneri pokazat će vam vježbe koje savršeno odgovaraju vašoj građi, fizičkoj sposobnosti i godinama.

Postavite realne ciljeve. Za početak ne postavljajte nikakve rokove i prevelike ciljeve, osobito ako ste početnik. Konkretni rezultati bit će vidljivi tek nakon nekoliko mjeseci. Ne odustajte nakon manjeg propusta. Ako niste sportski tip i niste pretjerano skloni vježbanju, bit će potrebno neko vrijeme da se naviknete na promjenu. Nećete odmah od prve biti najuzornija osoba kada su u pitanju pravilna prehrana i redovit trening. Budite strpljivi. Imajte na umu da nije strašno ako nekad preskočite trening ili s vremena na vrijeme dopustite sebi neki manje zdrav obrok. Najbitnije od svega je da ne odustajete.