Osjetite li simptome poput boli ili titranja mišića, odmah prestanite vježbati!

Foto: Shutterstock

Bole vas mišići nakon vježbanja? To je dobar znak jer nema napretka bez boli!

Ova i slične motivacijske rečenice su vjerojatno razlog zašto mnogi odustanu od tjelovježbe i prije prvog treninga.

Istina je da se nakon intenzivnog vježbanja može osjetiti blaga bol mišića, što znači da ih jačamo, ali određene vrste boli mogu značiti samo jedno – vježbe koje izvodite nisu dobar odabir ili ih krivo izvodite.

Jessica Matthews, profesor kineziologije na sveučilištu u San Diegu dala je nekoliko savjeta kada fizička bol upućuje na to da je potrebno odabrati druge vježbe.

Tremor u mišićima:

Sve je pod kontrolom ako vam se mišići ne tresu kao da je potres ili imate osjećaj da vas ruke ne služe, a sve su to znaci preopterećenja. Nastavite li ponavljati vježbu s ovim simptomima, ne samo da riskirate da vam uteg padne na nogu nego su moguća i ruptura mišića uslijed jakog naprezanja i zamora.

Iznenadna, oštra bol:

Bol u mišićima koja se pojačava tokom treninga može značiti da je vježba koju izvodite izazovna i teška, ali intenzivna bol koja se javi naglo signalizira da nešto nije u redu. Nikako ne smijete forsirati mišiće, nego odmah prestanite izvoditi vježbu jer riskirate povrede mišića ili zgloba.

Nakon treninga vam je natečeno stopalo ili koljeno:

Crvenilo, otok ili konstantna bol ukazuju na stalnu upotrebu toga zgloba tj. prenaprezanja. Moguće je da je samo potrebno posvetiti više vremena istezanju i razgibavanju, ali ako crvenilo i otok ne prolaze, možda je vrijeme da posjetite fizioterapeuta koji će vam pomoći ojačati oslabljena područja i pojasniti kako izbjeći povrede.

Vježbali ste prije tri dana, a još uvijek osjećate bol:

Prije nekoliko dana ste dali sve od sebe u teretani, ali još uvijek se ne možete penjati stepenicama?

Radi se o boli koja nastaje trganjem mišićnih vlakana za vrijeme vježbanja. Organizam naravno obnavlja ta mišićna vlakna tako da ih čini još snažnijima, no taj bi se proces trebao odviti u roku 48 sati a ako se to ne dogodi znači da ste jednostavno pretjerali s vježbanjem. Obavezno pričekajte da bol prestane prije nego se vratite aktivnostima, prenosi Ordinacija.hr