Pet razloga zašto bi trkom trebali po domaće šljive

Foto: Unsplash

Jeste li znali da jedna domaća šljiva sadrži jednaku količinu antioksidansa kao šaka borovnice? To nutritivno bogato voće prava je blagodat za organizam i zdravlje, a vole ih i mladi i stari. Ova nezaobilazna kraljica marmelada ima još nekoliko svojstava koja je čine poželjnom namirnicom ove sezone.

Slatki sočni okus samo je jedan od razloga zašto biste šljive trebali uvrstiti u prehranu, a onaj još bitniji je vaše zdravlje. Šljiva je koštunjičavo voće iz porodice Rosacea, a postoji više od 2000 njezinih podvrsta. Svježa šljiva sadrži vitamin A i beta karoten koji su neophodni za očuvanje zdravlja očiju, no i suhe šljive imaju svoja zdrava svojstva. Suhe šljive bogate su vitaminom K i kalijem te su pune vlakana. Osim što je šljiva kraljica dobre probave postoji još nekoliko razloga zašto biste, prvom prilikom, u svoj menu trebali ubaciti ovo sočno voće.

1. Šljiva štiti i poboljšava rad srca

Jedna svježa šljiva sadrži otprilike 113 mg kalija, minerala koji pomaže kod regulacije visokog krvnog pritiska i koji smanjuje rizik od moždanog udara jer blagotvorno djeluje na srce i krvožilni sistem. Također sadrži crvenkasto-plavi pigment koji se zove antocijan i štiti od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

2. Šljiva je čuvarica kostiju

Šljive sadrže velike količine antioksidansa poput flavonoida i fenolnih spojeva te razne minerale koji su zaslužni za očuvanje koštane mase i pridonose općem zdravlju koštanog sisitema. Polifenoli koji se nalaze u suhim šljivama potiču stvaranje kostiju, povećavaju gustoću kostiju i sprječavaju gubitak kostiju. Istraživanja sa Oklahoma i Florida sveučilišta su pokazala da konzumiranje suhih šljiva pomaže i u obnovi već ostarjelih kosti koje su izgubile gustoću.

3. Šljive poboljšavaju pamćenje

Da biste poboljšali i očuvali svoje pamćenje dovoljno je pojesti tri do četiri suhe šljive koje neutraliziraju ćelije štetnih slobodnih radikala koji negativno utiču na pamćenje. Da bi se sprječila dobna kognitivna oštećenja zaslužni su flavonoidi prisutni u šljivama. Istraživanja su pokazala da redovno konzumiranje šljiva pomaže u sprječavanju starosnih neurodegenerativnih poremećaja kao što su Alzheimerova i Parkinsova bolest.

4. Šljive pomažu u očuvanju očiju

Šljiva sadrži vitamin A i beta karoten koji služe za održavanje zdravog vida i sprječavaju starosne makularne degeneracije. Također štite tkiva mrežnice i pružaju zaštitu od oštećenja uzrokovana UV zračenja. U šljivama se nalaze fitonutrijenti koji mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti degeneracije makule koja se javlja kod starijih osoba.

5. Šljive pomažu pri mršanju

U 100 grama šljive nalazi se samo 45 kalorija te se upravo zato preporučaju osobama koje pokušavaju smršati. Šljive smanjuju razinu šećera u krvi, a istraživanja su pokazala da konzumacija šljiva pomaže u smanjenju razine glukoze i triglicerida u organizmu. Flavonoidi prisutni u šljivama imaju zaštitini učinak protiv otpornosti na inzulin te pomažu pri povećanju osjetljivosti inzulina u organizmu.

NAPIŠITE KOMENTAR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime