Šest google trikova koji će vas pretvoriti u online detektiva

Foto: Unsplash

Čak i ako se već koristite Google kao profesionalac, ovi trikovi će vam pomoći da brže dobijete željene rezultate.

Ma šta mi mislili o tome, Google je najposjećeniji site na internetu. Kada tražite nešto jednostavno – poput vijesti o Iranu – Google će vam uglavnom odmah izbaciti ono što ste tražili. Ali možda ćete se morati potruditi malo više i kopati dublje kada želite da nađete nešto malo određenije. Donosimo nekoliko trikova koji će vam olakšati život, piše Lolamagazin.

Koristite navodnike da nađete tačno određenu frazu

Jedna stvar je tražiti nekoliko riječi, poput Sony HT-Z9F soundbar i naći proizvode koje tražite. Ali recimo da vam trebaju konkretnije informacije – poput tačnih dimenzija određenih dijelova unutar zvučnika. Potraga za Sony HT-Z9F soundbar prečnik ne uključuje riječ „centimetri“. Umjesto toga, treba da razmislimo o tome kako bi to tačno pisalo na nekoj stranici i koristimo navodnike da suzimo pretragu.

Kada stavimo navodnike oko nekih riječi, to je signal Google da traži samo te riječi u tačno tom redoslijedu. Tako nas sony HT-Z9F dimenzije (ne brinite, ne registruje velika i mala slova) vodi u potragu za bilo kojom stranicom koja sadrži riječi “Sony HT-Z9F soundbar ” i „dimenzije“, ali one ne moraju nužno biti zajedno. Međutim, potraga za HT-Z9F soundbar „dimenzije“ znatno sužava potragu te daje tačno onakve rezultate kakve očekujemo. A ako ne možete pronaći tražene pojmove na stranici sa rezultatima, pritisnite Ctrl+F (ili Command + F za korisnike Maca) kako biste ih pronašli.

Dodatni savjet: Ako tražite neku određenu stranicu ali niste sigurni koje tačno riječi koristi, umjesto neke riječi možete staviti zvjezdicu u te navodnike. Na primjer, ako zaboravite naziv pjesme Tejlor Svift sa albuma „1989“ možete tražiti Taylor Swift „* it off* i pronaći „Shake if Off“.

Isključite riječi znakom minusa

Koliko je samo frustrirajuće kada rezultati prikažu samo dijelove onoga što smo tražili, a pri tom nema neke pretjerane veze sa onim što smo zapravo i očekivali. Ovo se naročito često dešava sa homonimima – riječima koji se isto pišu ali imaju različito značenje.

U ovim slučajevima od ogromne pomoći je znak minusa. Razmislite koje bi se to sve riječi mogle pojaviti na nebitnim stranicama i recite Googleu da ih isključi tako što ćete staviti znak minusa ispred njih. Zgodno je ovo imati na umu i kada tražite neke proizvode koji imaju rođake sa sličnim imenom, na primjer Aplova linija MacBook, koja sadrži MacBook, MacBook Air i MacBook Pro. Dobijate previše rezultata za Air i Pro? Pa samo ih eminišite iz pretrage tako što ćete kucati macbook -air -pro i dobit ćete više rezultata kakvi vam i trebaju.

Suzite potragu na određeni vremenski period

Ako vam se zavrtilo u glavi poslije posljednjeg savjeta, evo nečeg jednostavnog.

Povremeno će vam rezultati prikazivati starije članke koji su bili vrlo važni za datu temu, ali nisu osvježeni da uključe i nove informacije. Ako se susretnete sa tim problemom, vrlo lako možete dodati ograničenje vremena na rezultate koje dobijate tako što ćete kliknuti na dugme Alati (Tools) ispod polja u kome kucate termine za pretragu, a onda iz opadajućeg menija odabrati „bilo koje vrijeme“ (Any Time).

Možete ograničiti rezultate na prethodnu sedmicu, mjesec, godinu ili neki određen vremenski period.

Pretražite svoje omiljene sajtove koristeći opciju „site:„

Ako tražite neki određeni članak koji ste nekada ranije pročitali, ali sada ga ne možete pronaći – ili ako želite da tačno određeno vidite šta vaš omiljeni sajt ima da kaže na neku temu – možete koristiti funkciju site: da ograničite pretragu na određenu publikaciju. Ova opcija je naročito korisna za sajtove koji nemaju sopstveni pretraživač, mada je uvijek bolje ukoliko postoji i ta mogućnost.

Dodajte prečice za pretrage u polje za adresu na svom pretraživaču

Da li ste spremni za još jednu naprednu lekciju? Trikovi poput onog za site: su sjajni, ali treba vam vremena da ih iskucate, naročito ako često pretražujete neku stranicu. Ovo je sjajan način da si uštedite gomilu vremena svaki kada nešto tražite. Ako vam pretraživač (Browser) to dozvoljava, a većina da, napravite prečicu od ključne riječi za dijelove teksta koje pretražujete redovno. Tako umjesto da svaki put kucate site: navesti adresu možete samo ukucati ime sajta u polje za adresu (Address Bar) na vašem pretraživaču, dodati šta vam sada treba i uživati u rezultatima.

Da ovo napravite, proguglajte nešto, a onda iskopirajte URL iz polja za adresu. Koristeći primjer gore.

Na osnovu toga ćemo napraviti prečicu. Ako koristite Chrome, desnim klikom idite na polje za adresu, odaberite „Uredi pretraživače“ (Edit Search Engines) i kliknite na „Dodaj“ (Add) kako biste napravili novu prečicu sa odgovarajućim sajtom kao ključnim pojmom.

U Firefoxu desnim klikom idite na polje za obilježivače (Bookmarks Bar) i kreirajte novi obilježivač.

Nalijepite URL vaše pretrage koji ste ranije kopirali u polje za pretraživač (Search Engine) ili lokaciju (Location), zamijenite ono što ste tražili znakom %s (ali ostavite sve pojmove koje želite zadržati kao dio ključne riječi).

Pronađite izvor fotografije obrnutom pretragom fotografija

Na kraju, ne sastoje se sve pretrage samo od riječi. Ponekad može biti vrlo praktično znati odakle je došla neka slika ili pronaći neku krupniju verziju. Vjerovatno znate da možete samo ukucati nekoliko riječi i pronaći sliku putem Google alata Pretraživač slika (Image Search), ali možda niste znali da to može raditi i obrnuto: odvucite sliku na Pretraživač slika i Googlel će vam pronaći druge verzije iste te slike.

Takođe, Google nije jedini sajt koji ima tu opciju. TinEye je sličan alat koji nudi nešto više opcija ako tražite gdje je neka slika objavljena prvi put. Postoje aplikacije za iPhone i Android koji takođe omogućavaju pretragu putem fotografija, što je korisno ako pokušavate pronaći rijetke dijelove porculanskog suđa bez nekih oznaka ili tako nešto.

Ne uspije baš uvijek, ali ako ste zapeli ne škodi probati, a ako ništa drugo, možda će vam dati ideju šta još da kucate u pretraživač.