Dan D za sarajevski Gras, koji je direktor najavio prošle sedmice, prošao je jučer. Gras se nije ugasio. Kompanija je zatražila od Konkurencijskog vijeća izuzimanje iz sistema javnih nabavki, zbog tendera za nabavku vozila koji, kažu, godinama padaju. Optužuju firmu Sejari, iz koje tvrde da u Grasu primat daju firmi Otokar.

Firme koje imaju monopol na tržištu podliježu javnim nabavkama, poručuje privremeni upravnik. Gras to, tvrdi, u Sarajevu nema.

„Sistem javnih nabavki dozvoljava firmama koje žele da sahrane GRAS, koje nam ne daju da kupimo vozila.

•         Koje su to firme?

Firma Sejari.

•         Na koji način?

Zato što obaraju tendere. Po ovom ili onom osnovu“, kaže Haris Gušić, privremeni upravnik GRAS-a.

Direktor Sejarija navodi da ih pogrešno optužuju za obaranje tendera. Nisu kaže oborili ni jedan.

„Nama je u interesu da imamo što više potencijalnih kupaca koji će od nas kupiti ili vozila ili rezervne dijelove. Gras je jedan od naših partnera. Jučer je došla jedna narudžba i spremaju se dijelovi za njih od nekoliko hiljada maraka. Radimo s Grasom i ne vidim nikakav razlog zašto bismo mi željeli da Gras nestane“, ističe Hasan Sarajlija, direktor Sejari D.O.O.

Traže samo tendere u kojima mogu ravnopravno učestvovati. Gras, kaže Sarajlija, favorizuje druge ponuđače.

„Po tim tehničkim karakteristikama favorizira se proizvođač Otokar. Iz tog istog razloga svi smo zakočeni i umjesto da se razvijamo svi stojimo u mjestu“, dodao je Sarajlija.

Gras je autobuse već nabavljao van zakonske procedure. Neki od njih, nabavljeni tokom tenderskog perioda, nakon čega je tender oborila kompanija iz Tuzle, ne Sejari, nalaze se u Tuzli. Na ulicu ne mogu, zbog Grasovih malverzacija. FUP po nalogu Tužilaštva TK istražuje mogući kriminal. Dokumentacija je izuzeta iz firme Junuzović Kopeks Lukavac, te iz Grasa.

„Ova dokumentacija se dovodi u vezu s kupovinom i prodajom većeg broja rabljenih autobusa na plin, a koje su firme Junuzović Kopeks i Gips Tuzla, dijelom 2016. i većim djelom 2017. godine prodali firmi Gras“, ističe Admir Arnautović, glasnogovornik Tužilaštva TK.

Nabavljena su 34 autobusa na plin.

„Utvrđuje se da li je ova nabavka provedena u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, jer se radi o javnom komunalnom preduzeću kada je Gras u pitanju“, kaže Arnautović.

FUP radi svoj, a Gras svoj posao, poručio je upravnik Gušić. Priznaje da je vozila kupio mimo sistema javnih nabavki i platio 20 hiljada maraka po autobusu, ali da niko nije stekao materijalnu korist.

SHARE