Znate li šta ne smijete jesti na prazan želudac? Iznenadit ćete se…

Foto: Pexels

Doručak je najvažniji dnevni obrok? Da, ali samo ako jedete prave namirnice!
Pročitajte koje namirnice nikako ne bi smjeli jesti na prazan želudac.

Ujutro naše tijelo treba puno hranjivih tvari kako bismo dobro započele dan. Među njih spadaju ugljikohidrati, balastne tvari i bjelančevine. Neke namirnice su dobro probavljive na prazan želudac te su savršene za doručak. Druge namirnice radije nemojte jesti na prazan želudac – otkrivamo koje.

Šta smijete jesti na prazan želudac:

• Zobene pahuljice: bogate su balastnim tvarima koje smanjuju kolesterol. Napravite sebi kašu za doručak i tako ćete najdulje ostati siti.

• Jaja: premda imaju malo kalorija, zasitite. Malokalorični doručak dat će vam više prostora za druge dnevne obroke.

• Lubenica: bogata je tekućinom koja čini dobro praznom želucu.

• Borovnice: poboljšavaju pamćenje te potiču izmjenu tvari. Dvije stvari koje su ujutro jako korisne.

• Integralni kruh: polagani ugljikohidrati i druge važne hranjive tvari nalaze se u integralnom kruhu. A najbolje vrijeme za kruh je ujutro. Samo bez kvasca!

• Orašasti plodovi: potiču zdravu probavu te reguliraju vrijednosti kiseline u želucu – osobito ako ih jedete za doručak.

• Med: jedna od najvažnijih funkcija mu je da ujutro budi naše tijelo te nam daje snage i energije za cijeli dan.

Namirnice koje ne biste trebali jesti na prazan želudac:

• Jogurt: na prazan želudac će uzburkati naše bakterije mliječne kiseline. To vrijedi i za druge fermentirane mliječne proizvode – poput kefira ili sira.

• Peciva s kvascem: kvasac iritira prazan želudac te izaziva nadimanje. U raznim pekarskim proizvodima radije uživaj poslijepodne.

• Slatkiši: to nije veliko iznenađenje – slatkiši na prazan želudac nisu dobra ideja. Skočit će ti razina inzulina, a tako raste i rizik od dijabetesa.

• Kruške: ako ih jedete na prazan želudac mogu povrijediti osjetljivu sluznicu. Dakle, za doručak radije odaberite drugo voće – bobice, na primjer.

• Paradajz: Paradajz sadrži kiseline koje povećavaju razinu kiseline u želucu.

• Krastavci: ni krastavci nisu dobri na prazan želudac. Kao i drugo sirovo povrće, mogu izazvati žgaravicu, nadutost i bolove u abdomenu.

• Banane: ako jedeš banane na prazan želudac, može vam skočiti razina magnezija – a to šteti srcu.